Har du tänkt på hur bra kommunikationsverktyg en kortfilm är?
I bloggen Social Media Examiner tipsar Donna Moritz om 6 sätt att använda kortfilmer för att marknadsföra i sociala medier.
Have you considered sharing short video content as a social marketing tactic?
Do you think video is only for the big brands with big budgets?
If you haven’t explored short video for your business, you may be missing out on an opportunity for more reach and shares.
Jag håller med Donna och uppskattar hennes innehållsrika bloggpost som du hittar här: 6 Ways to Use Short Videos for Social Marketing.
Har du arbetat med kortfilmer? Skriv gärna en kommentar med dina erfarenheter under bloggposten.
Kortfilmer för knytkonferensen WebCoast
Sedan hösten 2010 är jag engagerad i att skapa den bästa konferensen om digitalt här på västkusten, nämligen WebCoast som är en öppen knytkonferens där de 200-300 deltagarna delar med sig av sin kunskap om webb, digitalt och internet till varandra under en helg i mars på Lindholmen Science Park. Nästa tillfälle är den 13-15 mars.
En utmaning är att nå ut med information om att WebCoast finns. Vi i projektgruppen gör allting ideellt med en begränsad budget så det gäller att använda resurserna effektivt. Och samtidigt ha roligt för att ha energi i arbetet. Så för att väcka intresse och berätta vad WebCoast är gör vi varje år en kortfilm som vi dels publicerar på vår websajt dels sprider i sociala medier. Kortfilmerna är populära och får fler visningar för varje år.
Här kan du se hur kortfilmerna för knytkonferensen WebCoast ser ut, en för varje år från 2011-2015. Den första gjorde jag tillsammans med Arvid Brobeck och de fyra senare tillsammans med Chris Aliaga. Varje år gör vi kortfilmen på ett nytt sätt så vi lär oss mycket under resans gång. I fjol jobbade vi med tecknade bilder och i år med fokus på deltagares bilder, ord och röster.
Foto: Marcel Oosterwijk CC BY-SA 2.0
Lämna ett svar