Informationsöverflöd är en vanlig liknelse på all information och försök till kommunikation i sociala medier. För att få möjlighet att bena upp vilka kanaler som är bra för vilket syfte så är det tacksamt med tips från en person med koll på sociala medier. Helst då utifrån sitt dagliga arbete med många små och stora företag. En bra sådan person är Sara Öhman.
Som inspiration i höstens antågande inför det kommande arbetet med sociala medier i våra organisationer tipsar jag gärna om Saras sprillans nya inlägg om vilka kanaler som vi behöver ha koll på inför nästa år.
För det är ju precis som Sara skriver:
Möjligheternas tid är nu. Flera gånger i veckan hopp-studsar jag och klappar händerna då verktygen lanserar uppdateringar som syr ihop spelfältet bättre och bättre. Även om vi har långt kvar innan spårning kan ske utan hackiga lösningar, som gör att vi under laddningstider tappar klick, har vi alla möjligheter att ge våra kunder den inspiration/underhållning/erbjudanden just de efterfrågar för att höja deras engagemang kring oss.
Läs hela Saras text med massor av matnyttig inspiration: 9 kanaler du bör ha koll på inför 2017.
Och dela den gärna vidare, vi har alla användning av inspirerande råd från insatta personer.
Bloggar gör som alltid jag Maria Gustafsson @mikumaria som driver MIKU sedan 2005, ständigt nyfiken på framtidens kommunikation.
Foto: Gratisography
Lämna ett svar